Descripció
Fitxa artística
Direcció
Jaume Villanueva
Música
Joan Manuel Serrat, pare Soler, Guerrero, Manuel de Falla, quintero, León i Quiroga, Guijarro Campoy, Pinto, Sarasate, Lladré, Gordillo, Sarmiento, Carceller i altres grans compositors
Direcció musical
Andreu Gallén
Músics
Laura Marín, violí
Eduard Raventós, violoncel
Jairo Cabrera, vents
David Domínguez, percussió
Pau Vallet, guitarra solista
Andreu Gallén, piano
Diàlegs
Paco Candel, Jaume Villanueva, Pep Cruz, Una idea d’Eli Ayala
Coreografia
Eli Ayala, Nacho Blanco, Frederic Gómez i Antonio Canales
Coproducció
Grec 2014 Festival de Barcelona i Octubre Teatral
Col·laboren
Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), Institut del Teatre - Diputació de Barcelona i Teatre-Auditori Sant Cugat
Artistes per ordre d’aparició
Juan Montobbio, Pep Cruz, Nacho Blanco, Martí Corbera, Quiqui Morente, Eli Ayala, Antonio Canales, Antonio Cañero, Juana García, Cristina Blanco, Lorena Oliva, Yasmina Pulido, Montserrat Selma, Pol Jiménez, Daniel Vegas, Albert Trifol, Albert Hernández, Pepe Antequera, Vanessa Ayala, Carmen Bas, Jordi Coromina, Hernan Fernández, Àlex Romaguera
Galeria
La crítica diu...
“Una de les cançons més conegudes de Joan Manuel Serrat inspira un espectacle amb música en viu interpretat pel bailaor Antonio Canales. Les barraques de la Barcelona de postguerra són l’escenari de la història tràgica d’un home enamorat.”
Alguns barcelonins recordaran els barris de barraques apareguts a la muntanya de Montjuïc al final del segle XIX, que es van fer especialment visibles durant la dècada dels 60. Paco Candel els va descriure perfectament a Els altres catalans. Al costat d’aquestes barraques a tocar del Paral·lel, el Lacio, un personatge interpretat pel bailaor Antonio Canales, obre el seu tablao. Allà es guanya la vida Curro, un palmero coix i de poca estatura (sobrenomenat “El Palmo”) que, poc dotat per al cante i el ball, treballa fent palmes i netejant taules mentre somia amb la jove i bella Merceditas, entestada en trobar algun client madur i acomodat que la retiri. La noia menysprea obertament el Curro i el seu amor incondicional.